Author Topic: Flatout Ultimate Carnage Videos!!  (Read 13562 times)

lastday4u

  • *
  • Posts: 203
Hey guyz.
I thought it'd be a good idea to have somewhere to share your recent videos on this forum of this specific game.
So post your YouTube channels & videos for FO:UC here  :)

My channel: http://www.youtube.com/user/lastday4uPooC/videos?flow=grid&view=0

I've got quite a few recent FO:UC videos, and I'm uploading as I play IF I find full/decent lobbies!
« Last Edit: September 24, 2012, 09:45:50 PM by lastday4u »
Looking for a PC, help?
FlatoutUC Speedbowl Online

Phate888

  • Posts: 2
Awesome videos dude!! Watched them all. :) just wondered tho... What software and settings did you use for the quality recording??
Don't Drive Angry!!!

Mopower

This is from when I used to use 0X nitrous. It was still fun, but it was much more balanced, not so much of knowing "Tricks" with nitrous, you actually had to drive well.


lastday4u

  • *
  • Posts: 203
Awesome videos dude!! Watched them all. :) just wondered tho... What software and settings did you use for the quality recording??

I use fraps to records, standard all default settings,  import it onto windows media player, most importantly extract as a HD video, you need to download some add-ons for that, takes a few hours or so to extract 3mins+ videos.

Phate888

  • Posts: 2
Thanks for that info dude! :) I've been trying to get a good quality recording with other software, but with bad results.
I'll check out Fraps and have ago with the software.  If i record some great race's and derby's (which is always a a sure thing when playing Flatout) now i know where to post them. :)  Thx Again! 
Don't Drive Angry!!!

lastday4u

  • *
  • Posts: 203
Thanks for that info dude! :) I've been trying to get a good quality recording with other software, but with bad results.
I'll check out Fraps and have ago with the software.  If i record some great race's and derby's (which is always a a sure thing when playing Flatout) now i know where to post them. :)  Thx Again! 

Make sure you download the "Extract HD file" for Windows move maker. I'm not sure where I got it from, but if you ever need it, ask me I'll find it. Fraps records in HD btw and takes up alot of space on hard drive for video files.

John Burning

  • *
  • Posts: 851
http://www.youtube.com/user/Destroyed55?feature=guide
I'm making the FO wiki, so you can see lots of videos, not only of FOUC.

lastday4u

  • *
  • Posts: 203


Another video I just uploaded! Enjoy! :)

lastday4u

  • *
  • Posts: 203
And another :P


Mopower

And another :P



Lol, I had a really sloppy race there. And on the last lap face planted into a wall. Nice upload :) We raced together well for quite a while though!

lastday4u

  • *
  • Posts: 203
And another :P



Lol, I had a really sloppy race there. And on the last lap face planted into a wall. Nice upload :) We raced together well for quite a while though!

YUP! Hopefully more nice races to come! :) NEed to empty my PC storage, running on the limit and Fraps files are 4gb+ per race!! So I won't be recording anytime soon again :/

Mopower

And another :P



Lol, I had a really sloppy race there. And on the last lap face planted into a wall. Nice upload :) We raced together well for quite a while though!

YUP! Hopefully more nice races to come! :) NEed to empty my PC storage, running on the limit and Fraps files are 4gb+ per race!! So I won't be recording anytime soon again :/

I ran into that problem on my TB hard drive lol. Too much recording. I've since deleted many races and derbies.

lastday4u

  • *
  • Posts: 203
Looking to record some free roaming... just can't find the right lobby lol

Mopower

Looking to record some free roaming... just can't find the right lobby lol

I would be interested in that. I could tag along and we could find some cool stuff. I downloaded the freeroam file once from the FOJ forums, and I can do it again. Next time we're both on?

lastday4u

  • *
  • Posts: 203
Looking to record some free roaming... just can't find the right lobby lol

I would be interested in that. I could tag along and we could find some cool stuff. I downloaded the freeroam file once from the FOJ forums, and I can do it again. Next time we're both on?

I haven't downloaded that mod, I was just thinking of finding some free roaming without the mod, like we did on Motor Raceway 1 :) But sure if you want.